1st International Virtual Congress on Conservative Treatment of Pelvic Floor Dysfunction [2-3 Julio] 21 mayo 2021

The members of the Pelvis project (Education programme for students of medical and health sciences faculties in the field of conservative treatment of pelvic floor muscles dysfunction), funded by the K203 Strategic Partnerships for Higher Education of the Erasmus + program, welcome all people interested in the topic to join us virtually in Cádiz (Spain), on July 2nd- 3rd, 2021.

The 1st International Virtual Congress on Conservative Treatment of Pelvic Floor Dysfunction has been organized aiming to bring together top experts in this field from around the world. This meeting will provide different points of view over the conservative treatment of pelvic floor dysfunction, resulting in interesting debates between speakers and participants.

All participants will have the opportunity to submit their abstracts for presentation as oral communications or posters during the congress.​

Important dates:

Abstracts submission and registration opening: OPENED

Abstract submission deadline: June 20th, 2021

Communication to authors: June 24th, 2021

Video presentation deadline: June 28th, 2021

Congress: July 2nd-3rd, 2021

Topics:

1 –  Evaluation and Diagnosis of the Pelvic Floor Dysfunctions
2 – Manual Therapy in the Evaluation and Treatment of the Pelvic Floor
3 – Physical Activity for the Pelvic Floor Muscles Dysfunctions
4 – Other Therapies for Pelvic Floor Dysfunctions